Nov 23, 2011

Lewat

Posted by
sebuah entri yang serius.

Tinggal beberapa hari lagi, untuk gua mencapai umur senja seorang manusia bumi berumur lewat 19. Apa power nombor 19?

gua type dekat google, '19'. keluar la beberapa cariaan yang suam-suam kuku.

apa lain gua punya 19, dengan orang lain punya 19?
apa beza 19 tahun 2000, dengan 19 tahun 2011.

manalah gua tahu gampang !

gua bukan peramal datang dari indonesia, tidak pernah jejak kaki ke pergunungan everest, jauh sekali mengalahkan yeti mengunakan kuasa sakti!

cuma yang gua ingin lewati dalam umur 19; adalah perkara lewat, dan awal.

- bila gua taip "lewat, awal" dalam google, keluar carian kahwin awal dan lambat, ini adalah sangat lari dari apa yang gua nak cerita! -

apasal tiba-tiba gua nak taip semua benda dalam google?
suka hati gua la!

--------------------------------------------------------------

Mungkin sosok tubuh seorang pemuda 19 tahun macam gua, agak jengkel dalam konteks stigma masyarakat untuk gua meminati perkara-perkara yang lalu.

Lalu di sini merupakan perkara yang dah lepas, perkara yang tidak lagi wujud, perkara yang terlalu mustahil untuk di capai.

seperti, musik.

Jujurlah, gila apa remaja 19 tak minat pit bull, justin bibir, tak high bila layan video klip lagu shaking bontot?!!

yes, gua gila - tapi gua masih layan video klip shaking bontot ! .

Pak cik gua cakap; dan di akui oleh abang gua, di mana gua lahir pada tahun yang salah -bukan salah kerumitan mata pelajaran biologi di sini.

gua minat perkara yang lepas; musik yang lepas; persekitaran yang lepas; permasalahan yang lepas; gaya yang lepas; kebahagiaan yang lepas.

dan gua hanya hidup di dalam minda gua sendiri, dalam imiginasi gua sendiri.

mesteri, komlikasi, kabur, mat ganja, orang gila, superman, power rangers, bat man - merupakan stigma yang gua terima ke atas diri gua.

mungkin untuk hari persamaan 20 tahun gua hidup; gua akan cuba untuk move on. faking apa gua putus cinta?! nak kene lempang?!

move on tu perkara yang gua masih kaji, mungkin pada jangkau umur 30, gua akan faham erti 'move on'. keh keh keh

move on to the bullshit 21st century!

------------------------------------------------------------------

Awal ................. terlalu awal untuk gua menghabis kan entri kali ni.

hehehe.