Jul 26, 2012

Kerusi Hijau Hitam : Tahap

Posted by

Pehhh, sejuk betul duduk pejabat ni rupenye, jadi pekerja kelas kolar putih lagi. amboi, pagi-pagi keluar rumah bukan main segak lagi, macam nak pergi jumpa perdana menteri.

walaupun pisikalnya gua macam kolar putih,tapi gua masih mengekalkan rentak lagu yang sama, memastikan hati gua sentiasa rok. dalam opis dgr lagu-lagu alternatif ni, baru nampak garangnya.

----------------------------------------


poster game atas tu bukan gua tayang saja-saja. game tu banyak maknanya, bukan dari sudut kenangan. tapi nilai moral dan pengajaran game tersebut. amboi, macam game matematik pulak ada pengajaran yedop.

Tahap.

Semua benda dalam dunia ada skala, atau tahap. mudah, kacang goreng, senang, pejam mata, susah, susah gila, mahupun tahap faking hell.

Kerja, makan, belajar, mengaji, kait rambutan, belah durian, sapu lantai, cuci tingkap, jalan kaki, lompat bintang. semua ada tahap.

contoh.

ada orang suka buat kerja sambil dengar lagu, bila dapat pulak lagu Search, pehhh! kerja jadi tahap kacang goreng.

ada orang suka buat kerja sambil sedut rokok, bila dapat rokok kawan belanje, pehhh! kerja jadi tahap kacang goreng.

cuba tukar.

mamat yang suka sedut rokok pergi dengar lagu, yang dengar lagu pergi sedut rokok.
masing-masing kerja jadi terabur, barai, tak senonoh. masing-masing yakin kerja tu di tahap faking hell.

macam tu jugak dengan permainan bideo yang gua cuba kait kan. game tu, ada tahapnya jugak dan kita ada pilihan untuk menentukan tahap kesukaran keseluruhan game.

tapi, kita nak kesenangan ke?
apa? 1 jam boleh habis main?

tapi, kita nak kesusahan ke?
apa? sampai kiamat tak habis main?

entah, kalau lu orang suka hidup ni selesa, goyang montot, lu pilihlah jalan yang mudah.
rok macam gua, gua amik tahap paling susah. dan akan habiskan 0.000000234% masa hidup gua untuk habiskan game ni.

kita kena faham, pilihan kena pantas.
hidup hanya sekali, kalau tak cuba gerenti rugi.