Nov 30, 2010

weird o o o

Posted by
Walaupun gua sepatutnya di dalam mood kucar-kacir, tapi gua masih boleh relek-relek. terima kasih gua ucapkan buat teh tarik mamak 24 yang tak pernah gagal menenangkan andernelin otak gua. Gua sepatutnya tulis benda-benda deep membawa ke tasik di dalam fesbuk, yelah, selalunya orang yang konon-konon nak sambung belajo ni apdate status stail

"sobs sobs, nanti tak dapat jumpe kawan-kawan,famili-famili sobs sobs"

bullocks.

Pagi tadi gua mengayuh basikal, sambil di iringi musik Sonic Youth dan bunyian rantai yang lame tak bubuh minyak pelincir. kcek-kcek-kcek. tujuan gua,ke kedai makan.

Kedai makan ni memang popular dengan nasi lomak yang melampau sedapnya. Kedai Haji Din. Struktur kedai yang simple, sambil strategi perempuan muda genit di guna sebagai pelayan kedai. pehh!

Ok, pelayan kedai melayu. lagi-lagi perempuan memang sombong. so gua tetap akan bias terhadap mamak. Nak di jadikan cerita, lepas gua penat berbasikal, yang mane, hanya makcik-makcik dan pakcik-pakcik je yang berbasikal macam gua.

Gua berjumpe dengan sekumpulan kutu,lebis spisifik. kawan sepermainan komputer. Gua senyum mane yang patut dan meng-portkan diri. Cepat-cepat gua angkat tangan ke arah makwe berstatus pelayan kedai,

"nasi lemak, milo ais!" jerit gua dari jauh.

pong-pang-pong-pang-puji nasik lepak-pong-pang-pong-pang-gossip makwe-pong-pang-pong-pang-hal dunia. dari semenet,membawa ke setengah jam, membawa ke dua jam. seterusnya tibe di mana,atmosphera untuk meng-buka langkah pulang.

Gua baru je nak melangkah ke arah makwe berstatus pelayan tersebut,tapi seorang kutu cakap

"weh,aku dah bayarkan dah"

pehh! sekarang gua betul-betul rasa terharu. Insan kamil yang gua sendiri tak kenal belanje gua, walaupun hanya sepinggan nasi lemak dan secawan milo ais. gua tetap terharu. dari lu orang? mintak no makwe pun dah buat mulut senget! macam gampang!

list yang gua patut buat bila gua sampai holliwood nanti,

1)cari kedai mamak yang kiut-kiut
2)cari kedai mamak yang kiut-kiut dan berkasih sayang
3)cari kedai mamak yang kiut-kiut dan berkasih sayang dan bernama jambu.