Sep 16, 2010

kodi la gua takde cerite raye yedak?

Posted by
Cerita raya gua tahun ni nampaknye banyak gua lupa, ni disebabkan hal-ehwal keramainan dan brotherhood seperti mengetehtarik,berbola,buat lemang(gua tipu) serta bahagi duit raya bagi anak buah(ini lagi gua tipu).

Raya tahun ni dia punya feeling baru up lepas pekene teh tarik dengan kutu-kutu lain, topik paling solid yang dibawak ialah makwe dan hal-ehwal kolej omniversiti. Takde lagi hal-hal kerja rumah banyak, atau tak boleh keluar lewat malam. ape? hal tak banyak makwe? masing-masing dah pekene tangkap gambar makwe. cilakak.

Lemang kampung gua tahun ni pun kurang solid,ape?air gas? lagi serba tak menjadi.
Hari raya pertama lagi gua dah buat waktu tidur, selamat ade solat jumaat. Kalau tak, mau sampai ke subuh gua lajak. Tapi aktiviti paling paling in buat gua time raye adelah solat maghrib (gua tipu), sebenarnye lepas solat ade aktiviti salam sesama sedare. Kali ini dia punya salam ade makna raya yang real dan deep.

Real dan deep yang kalau salam dapat duit, jarang jugak gua salam orang kasi sedekah senyum dapat duit. Tapi ini hanya terjadi pada hari raya pertama selepas solat maghrib di rumah nenek gua.

Kalau sebelum-sebelum ni gua pekene seluar trek buat salam-salam,tahun ni gua tukar jadi seluar melayu yang gua guna dari pagi sampai ke malam.(seluar baju melayu gua nak panggil ape woi!?) Lepas gua dapat tahu yang nenek gua dah mula nak up duit raya, gua terus pekene uniform yang lebih sesuai.

Nampaknye duit raye gua tahun ni lagi banyak dari gua zaman sekolah rendah naik basikal pergi beraya. kah kah kah!