Jun 27, 2010

gua seorang liberal kecil-kecilan

Posted by
gua pun agak lame tak pegi kenduri-kenduri ni,
last time pegi pun gua dah tak ingat bila. gua start in kenduri time sekolah rendah,time sekolah rendah memang kemuncak,mase ni kerje-kerje kenduri tak payah buat dan aktiviti kutip duit & gula-gula memang gua pegang,tapi setiap yang hebat pun takkan kekal hebat kan?
sekarang gua dah tak in dengan kenduri,gua lagi banyak habis mase duduk rumah je.

semalam gua terpakse join kenduri si mamat lokman,lame jugak dia menghilang.gua syak dia nak buat kenduri kahwin.rupanya ade kunduri apetah,gua duduk luar sambil sembang bola. cukup time gua ambik makanan. baru gua tau kenape si lokman asik menghilang, rupanya dia adelah seorang budak skolah tua.
kahkahkah...dah tue nak skolah lagi...kahkahkah
kahkahkah...dulu lepak kedai mamak tak habis-habis kutuk budak skolah...kahkahkah
kahkahkah...rupanya lu pun skolah balik...kahkahkah
kahkahkah...pukul 10 mak call balik rumah...kahkahkah
kahkahkah...konon alasan masuk sekolah boleh dapat ramai makwe...kahkahkah
kahkahkah...entah-entah budak-budak tu pun kutuk lu...kahkahkah

lepas kenduri tu,tenaga gua diperlukan. last time gua buat kerje kenduri ni mase gua kerja kedai makan,gua pun pelik apasal boss gua boleh selambek dek je ambik tender kenduri. kenduri cina memang mencabar,selamat la dia tak buat babi panggang,cuma arak satu ice box besar tu je. kalau kenduri melayu gune boyband. diaorang karaoke dalam rumah sudah,jimat. aktiviti paling dapat sambutan ialah judi. penuh maje. duit takyah cakap,kurang-kurang menang dah sama dengan gaji aku 2bulan.cilakak. patut la judi dah halal. boleh jana pendapatan.

kerja-kerja kenduri yang paling sinonim dengan gua memang bab membasuh je,walaupun rekod membasuh gua dalam rumah agak mengagalkan. pernah sekali gua kene jadi penunjuk arah,orang pandang gua sambil gelak-gelak.


cilakak.