Jun 29, 2010

gua seorang liberal kecil-kecilan II

Posted by
sifat liberal gua agak merudum dalam lingkungan kawasan sekolah, penah jugak gua cuba-cuba bangkitkan semangat liberal dalam kawasan sekolah,tapi cubaan gua memang tak lari jauh. paling hebat pun gua kene denda tak boleh masuk kelas bi. ahhh,kelas bi tu memang anti-liberal! takde kebebasan nak tido langsung! tak suasana sekolah la takde pelajar tido! ni kelas sume pelajar bangun upkan hipokrit je!
gua tak hipokrit jadi gua tido. penah-penah jugak gua try buat karangan bi ala-ala rabel. tak pasal-pasal jadi karangan contoh kategori "karangan paling layak dapat zero" yang julung-julung kali karangan gua kene tayang dalam kelas.

gua dapat syak kemuncak gua dalam soal liberal ni mase gua keje cuci pinggan dulu,baru seminggu gua kerja sudah turun naik jumpa boss. kahkahkah, gaji gua tetap penuh. lu jilat bontot boss tu,kerja nak mampos pun gaji tak sepenuh gua,kahkahkah.
ade jugak gua try-try cakap sama member kerje gua bukak restoran sendiri,liberal la sikit buat kerje tu. kerja-kerja jugak,time nak tengok makwe tengah makan mane boleh kacau boss!
harapan gua dapat makwe time kerje memang tak dapat,senyum nipis makwe-makwe order chicken chop je la yang ada.

seminggu lepas gua berenti kerja,
makwe solid masuk kerja.






cilakak!