Apr 16, 2010

gua dan rockin 90'

Posted by
zaman 90'an dulu, gua port dekat selangor, rumah pun cikai-cikai batu simen dan pintu. tapi rumah gua tetap top zaman tu,sbb rumah gua je yang ade komputer. rumah no.2 jual isekreim asamboy dan pelbagai perisa warna-warni,tepat pukul 2tgh hari ramai budak-budak beli. rumah no.3 ade game main dekat tv,open time pagi.kalau main time petang-petang bapak dia marah.kacau layan cerite cerekarama la tu.

tepat taun 99' abg gua angkot satu game "Fifa 1999", perghhhh!! game ni punya layan sampai versi 2010 pun gua main lagi.
ni gua ksi satu gambar gameplay fifa 1999;

amacam? sekali gua tengok mcm kotak punye orang, mmg kodi habis.
tapi sebab game ni jugak la gua kenal sama Liverpool dan pemain Selangor; Suparman. memang zaman ni diaorg buat team-team dari malaysia, penah juga Selangor friendly dengan MU, kene tibai MU, Suparman gua kontrol kemas, 4 goal tandukan "superman"!!

fugesen teros kene pecat,suparman dapat jadi kapten MU. gua bangga.
tapi sejak tahun 2007, Fifa jadi kodi. player MU sume jadi kuat. salah sape ni? suparman yang hebat sangat ke? atau MU bayar Fifa. patutlah hutang.cis.

lepas ni kalau lu org cakap gua kodi punya peminat Liverpool. gua karate tengkok lu!
ni lagi prebiew gambar-gambar 'rare' dan potensi jual sehelai 15riban.



zaman ni gua ingat gua boleh join EAsport bikin 2020 punya fifa. time ni mesti gomen banyak duit, gua srh la PM mase tu jadikan player malaysia sekuat drogba.baru la naik sikit skuad malaysia.

nota; semua komputer dalam rumah tu bukan gua punya,bapak gua amik part time jadi makenik komputer, repair 3bulan. 2 bulan gua guna buat main game.