Apr 13, 2010

kasi rokin

Posted by
selama gua port dekat tg. malim ni, jarang sangat bila dengar bab-bab musik, perkara yang paling hit mase ni ialah basikal,makan,makwe. kegiatan gua tentang musik ni bermula dari abang gua yang khayal gila dengan Search dan OAG. mase tu naluri dgr Search gua tak memuncak, layan OAG pun senyap-senyap. sebab dekat sekolah gua mase tu tengah fokus pasal rambut belah tengah dan rambut pacak-pacak, takpun sensasi kasi surat cinta. so gua tak berapa nk 'into' dedahkan musik.

gua pun tak berape nk hebat bila sentuh bab-bab alat musik, tapi bile kasi kritik? gua rase 1malaysia pun mampu. tapi, selalu jgk gua tengok brader-brader sini cakap budak-budak layan musik sini tak true langsong, mmg gua agak macam tu. kira band-band sini pun gune sebelah tangan. apahal tak true? kalau gua singkap balik zaman gua sekolah, gerak tandas boleh dengar diaorg siul-siul lagu seperti "menusuk kalbu","cinta dan air longkang","cinta besi karat". ape kes?

mentaliti sini punya budak kodi-kodi, lu orang tak bosan ke asik-asik rocking lagu macam tu....?
gua rase diaorg tak terdedah lagi sama musik, dari kecil dgr twinkle-twinkle sampai besar. mane nk up??

gua ingan gua nk kencing diaorg,jual lagu. satu cd 20ringgit...? amacam?