Apr 12, 2010

gua dan si genius

Posted by
setelah gua istiharkan diri 'bebas' dengan bebanan kerja dan kutukan,gua jadi seperti kutu. kelebihan gua melompat telah meningkat & kebolehan berfikir gua menjadi tumpul. ape kes bile gua terus bersetuju pada perkara pertama melintas dalam otak?
main gila la jugak,gua cabar umur gua dengan penuh dramatis.

gua mula dengan melatih mata menjadi merah semerah asam boi,memang padu beb. bila tidur dipisahkan dari diri, merana la yang paling dekat.
dengan berbekalkan spirit of pernando torreh, gua main bola pagi tu. gua memang dah lame putus harapan dengan bola padang. asik-asik nk main berlakon, tuih!
malam tu,gua sambung lagi main futsal, kalau bab futsal ni memang gua rase boleh pergi jauh.
tapi yang tak syok bila padang cap daun kering,buat bayaran melambung-lambung. kasi upgrade sikit pn tak nak. nk duit,tp taknak kasi 'havoc' sama bisness. cehh,sembang bab melayu memang syok kutuk.

tugus gua yang gua galas minggu ni adalah menjaga adik gua. ceh, umur dah 12, nak beli nasi ayam pun tak pass. ape cer?
gua dengan cemerlang menjage adik gua, dengan contoh-contoh terbaik seperti tidur dan suruh dia buat kerja.amcam? mithali habis kan?

malam tadi gua terus rempit ke port lepak. rumah mat menjadi sasaran setelah di seru kutu-kutu lain. hari ni gua bawak gitar, ad jam session. parah jugak gua main gitar, tangan pun keras serupa batu. petik gitar bunyi orang goreng cekodok. takde feel !
gua belajar gitar pun sbb bapak gua bikin perang, "rambut panjang kene reti main gitar la", gua faham gua tak se-rock bapak gua. so gua akur dengan ayat tu.

sedap gua mengoreng, tibe-tibe satu kutu rase gelisah. tiba-tiba muncul ayat "jom pg KL","kite layan cc !". gua dengan pantas perhati sama gua punya kriss, gua tengok kriss gua bakal beraksi garang dalam jalan ke sana. "jom!, rawang dah la" kata gua lantang. dngan berbekal minyak separa penuh,serta uang 30ria dan ilmu di dada. gua terus pergi tanpa memikir faktor-faktor seperti ketiadaan lampu brek blakang mahupun memikirkan adik gua yang ade chance tak bgn pg pergi skolah. bersama-sama hazik,mat serta lokman. gua pecut ke rawang,dalam otak fikir "tapao budak-budak rawang", gua memang akur yang kriss gua dah mencecah zaman penghujung bila gua nampak top speed boleh cecah 100 je.

pongpangpongpang, gua sampai rawang. suasana mmg mengecewakan,mane kompang? makwe-makwe? oi,gampang la sume takde. gua meracau satu rawang mencari cc, memang sangkaan gua tepat. harap pada nama, tapi hapak. cc tutup, ape kes? gamers mane penah tutup, lu memang kasi lumpur sama gamers. gua dan kutu lain decide lepak mcD habiskan mase, serta mamak sambil gelak sama budak-budak pergi sekolah. cukup mase, ktorg bertolak pagi tu mcm nk masuk kerja.

ni tak cukup gila,gua pernah mandi hujan time study SPM.
dan kasi satu jari tengah sama makwe gua :). sweet kn?