Aug 9, 2010

gua selepas kene banci

Posted by
Petang yang dingin haritu gua ditemani dengan cempedak goreng. Sedang-sedang gua sebuk menelan, tibe-tibe muncul satu suara dari luar rumah, "semekom!". Kalau time hari raya memang gua takkan bukak pintu tu tapi sebab fikir yang puasa pun tak start lagi gua rajinkan la diri tengok siape dekat luar.

"kami nak buat bancian" kate brader tu. Muka dah iras-iras member abang gua je.
Gua angguk-angguk kosong tanda setuju. Selepas gua habis menjawab segale benda yang dia tanye,gua ada satu persoalan yang paling kusut.

"ape kene mengene tanye pasal ipod dengan banci ni?"

Gua dengan rase kerius pun kaji la sikit pasal banci-membanci ni.

"Menyediakan maklumat yang meluas tentang:
  • Bilangan penduduk dan isi rumah serta ciri-ciri demografi, sosial dan ekonomi; dan
  • Bilangan tempat kediaman mengikut jenis, ciri dan kemudahan asas yang sedia ada." -dipetik dari laman web gomen
Adakah dengan adanya pemain DVD,Kamare Digital serta Ipod. Sesebuat keluarga itu mempunyai ekonomi yang kukuh? Cuba-cuba la tanye dalam peti ais ade berape ekor ikan ke,bekalan gula cukup tak cukup ke. Selamat dia tak tanye ade fesbuk atau tak, kalau ade kire macam sosial jugak la yek?