Aug 29, 2010

Lawak orang old skool

Posted by
Peristiwa 1 :

2009 , majlis berbuka puasa.

Dalam keadaan hening selepas berbuka, gua meng-port-kan diri dengan sedare-mare sebaya. Datang sebuah keluarga, atau lebih tepat sedare gua yang gua panggil mak cik Zarah. Terjadi la persalaman diantara saudara-saudara yang gua jugak turut serta.

Gua menghulurkan tangan kepada mak cik Zarah, dengan slumber dia terus pergi membiarkan aku dengan tangan terhulur. Cepat-cepat gua tukar posisi tangan ke posisi tepuk-tepuk nyamuk sebagai langkah cover.

Peristiwa 2 :

2010,majlis berbuka puasa.

Langkah gua memperkenekan baju melayu nyata garang, perkarangan rumah pak cik gua padat. Lauk berbuka terhias rapi,makwe setiap 2 saat bertukar wajah.

Gua dan famili mencari-cari kenalan yang lain, terjadinya persalaman sesame sedare seperti normal. Dalam keadaan khayal bersalaman, gua terus menerpa Mak Long gua dan terus menghulurkan tangan gua.

Dengan rasa slumber-yaya Mak Long gua berkata dekat mak cik gua lagi sorang,

"takpe ke aku salam dengan dia ni ? Batal air wuduk tak?"

Kali ni gua tak tau nak tampar nyamuk lagi atau nak terus terjun tirup ke arah rumput berdekatan.

Nampaknye gua kene slow-down sikit aktiviti brotherhood gua dan tumpukan lebih kepada hal-ehwal keluarga.