Aug 23, 2010

hari ahad, rabak rabak juga. hal ehwal temankan mak gua tak lupe.

Posted by
Bab perempuan ni gua memang akan angkat bendera putih awal-awal. Dalam keadaaan mate rabak, gua bersama famili gua ke kolumpo.

Hal ehwal membeli belah dan shopping konon-konon menjaga ekonomi negara ni gua tak berapa nak percaya sangat. Jarang pulak gua tengok pak menteri dan pak tengku tungkik ni tak ber mersedis, mahupun tak guna benda export.

Hal tipu rakyat banyak sangat dalam tivee tu,macam gampang.

Bertolak pukul 10, gua duduk sebelah abang gua. Gua takde lasen kerate, jadi gua duduk sebelah angkat kaki ke air-cond. peh, kalau bilik gua ade air-cord kerate ni, mau hari-hari pekene baring paling deep.

Tepat pukul 11, gua dah terpacak depan sogo sambil tengok sorang dua minum air tebu.
Ramadhan taun ni paling perit buat gua, masih tak jejak ke bazar mahupun pekene air tebu sambil tangan kanan cicah murtabak ke kuah. Gua kira-kira, ramadhan ke 18nanti gua dah cukup harta nak beli murtabak dengan air tebu.

Kali terakhir gua ikut famili gua bershopping tahun 2006 dulu, kate orang zaman masih hangat dengan syawal,duit raye boleh kutip sampai 3angke. Masuk ke sogo ni, gua carik-carik juga kedai bundle tapi gagal. Yang ade jual baju stail 50ringgit, seluar nak sampai seratus. Gua pegang-pegang barang tu sambil garu kepale.

Satu perkara yang gua kecawe dengan anak kecil sekarang ialah, time hilang dengan mak bapak cepat sangat berpatah arang, terus pergi ke kaunter pertayaan buat statment anak hilang. Pegi la pekene ke kedai mainan dulu ke,baru la spirit of youth.

Cukup time, lepas mak gua dan famili pekene barang masing-masing kami balik. Gua? gua bawak seringgit aje, kejadah hape nak bershopping. Memang gua selalu simpan duit seringgit, hal-hal emergency senang. Hal macam terbatal puase, boleh lari pecut ke kedai mamak order teh tarik.

Tapi disebabkan bulan puase, minum teh tarik tengah hari boleh buat orang rase nak tumbuk perut. Sedang-sedang gua berjalan, gua tengok orang mintak derma. Stail dia gua nampak macam sempurna sifat, tak stail yang macam kat Tanjung Malim yang cacat boleh nampak. Gua pun gunakan la seringgit gua untuk derma. ************* Gua masukkan balik duit seringgit gua,gua jalan laju-laju.

Rupe-rupenye dia nak derma stail bundar 5 dengan 10. faking hell.

Selain itu, gua nak cakap kalau lu orang pegi KL keluar ikut PLUS, dah boleh nampak lambang pembodohan rakyat. Istana baru yang mahal nak mati.