Oct 16, 2010

Baris !! Setippp!!

Posted by

75peratus zaman persekolahan gua habis untuk sebuah unit beruniform, Pengakap. Yang best pasal Pengakap ni bukanlah sebab boleh pakai uniform dengan lencana yang merapu-rapu, tapi sebab tiket untuk tak ada dalam kelas, gua akui rekod gua dalam kelas dipenuhi dengan tidur, denda dan tidur.

Dengan Pengakap ni,gua tak perlu guna pintu belakang untuk ponteng, gua hanya perlu cakap ;

"Ada aktiviti Pengakap cikgu!" sambil tersenyum dan pasti gua akan lepas. Sekurang-kurangnye tektik ni menjadi sampai gua tingkatan 4.

Waktu gua tingkatan 4, gua akan disoal macam-macam soalan kalau nak keluar, punye susah lah nak keluar sampai kadang-kadang gua kene tumbuk dengan cikgu,bukan tumbuk manje ye, tapi tumbuk yang real-real macam cerita kombet. Lagi pedih kalau dia orang cakap, "Kamu pengakap ni boleh buat makan ke", gua buat relek.

Aktiviti pengakap yang paling bodoh adalah berkawat, gua pun tak pasti kalau Baden Powell tu tubuhkan pengakap sebab untuk berkawat. Malangnye jadi unit beruniform dekat Malaysia ni adalah sebab asyik kene berkawat. Paling lawak adalah unit uniform Bulan Sabit Merah, bangge sebab menang kawat. kah kah kah. Kalau menang rawat orang bolehlah lagi, ni kawat? Bulan Sabit Merah ditubuh untuk berkawat ke?

Pengakap ni yang jadi real bila ade aktiviti berkhemah, ini yang paling seronok sebenarnye. Bukan senang nak tidur di dalam ambiance air terjun, bunyi cengkerik, hantu terposok atas pokok tu belakang cerita la yek? Gua sebagai seorang pakar dalam bab tidur tahulah mengenal mane tidur yang ade makne,ade soul mahupun ade berahinya.

Yang pertama adalah tidur dalam kelas, sedang orang lain tahan tidur sebab taknak kene cop kurang ajar, ini lah time paling syok. Orang yang tidur dalam kelas adalah orang yang tidak hipokrik. Yang kedua adalah tidur malam berkhemah, ahhhh. dia punya syok, sampai kawan sebelah pun boleh buat bantal peluk dan kaki kawan buat alas kepale.

Brotherhood waktu berkhemah ni memang kene tinggi, pergi tandas pun nak beramai-ramai. Kalau sorang tak mandi, semua tak mandi. Kalau sorang busuk sangat, tendang dari khemah terus. kah kah kah

Sekarang gua dah tak berapa nak into dengan scene pengakap, sebab utamanya adalah gua pengerusi pengakap yang paling loser pernah dilantik. Selain itu, pengakap jugak merujuk kepada sistem pangkat dan darjat seperti sistem polis yang gua tak minat. Selain tu jugak pengakap tahun ni kene bawak tema 1Malaysia, lagi la gua rejekk!

"There's no happiness when you don't share with others" - Lord Robert Stephenson Smyth Baden Powell

Oh,baru gua perasan kenape budak-budak zaman sekolah gua dulu tak nak masuk Pengakap, mungkin sebab di ilhamkan dari seorang kafir? kah kah kah

Bagus la, duduk la korang dalam dunia islam sampai mati,jangan lupe dengar maher zain hari-hari. kah kah kah