Oct 18, 2010

PERKAS : Pudu Raya dan Air Pancut Klcc

Posted by

Waktu gua into dengan scene duduk sengsorang dulu, gua selalu dihampiri dengan susuk yang tidak gua kenali. Malangnye gua tak pernah dihampiri susuk makwe hot mahupun susuk rockstar mintak gua jadi vokalis.

Zaman gua masih mumayiz dengan jadual perjalanan bas ke tanjong malim, gua dan kutu bernama Faroq meng-port-kan diri ke Pudu Raya. Luorang jangan mengaku nasionalislah kalau tak pernah tidur Pudu. Terselah ke-Kodi-an semangat 50tahun merdeka luorang kalau tak pernah merase tidur Pudu.

Gua dan Faroq port di satu tempat duduk didalam bangunan Pudu, beg sandang dijadikan bantal alas kepala. Ahhhh, ini sumua salah Faroq yang beriya-iya kata bas ke tanjung malim pukul 10 pun masih on,dan bontot gua yang keberatan melepaskan scene makwe tepi air pancut KLCC.

Jam besar Pudu Raya menunjukkan pukul 2pagi, jalan dihadapan pudu hanya dipenuhi pak cik teksi yang rancak berborak ,polis bermotor ulik-alik dan sekali sekala sahaja kelihatan susuk perempuan (baca;pondan) di sini.

Faroq ni gua tengok releks je tidur, dia tak takut ape-ape ke? Suasana suram di dalam pudu ni boleh tahan seramnya, lampu bumbung malap dan bilangan manusia yang sedikit. Pondok polis pun gua tengok kosong.

Gua duduk diam, ralat memerhati keadaan sekeliling. Sekejap ada perempuan berbaju kurung, molek. Sekejap lagi ada pakcik membakar kretek, duduk berseorangan.

Tiba-tiba gua didatangi seorang susuk lelaki berbangsa India. Gua diamkan saje mungkin datang untuk duduk-duduk,tapi tempat lain masih kosong.

"hai adik,name sape?" tanya lelaki tersebut, penuh dengan nada erotis manja.

Gua jadi kaget, faking!

"Umur berapa,buat ape dekat sini" soal lelaki tersebut bertubi-tubi tapi guna stail lembut. Gua diam tak berbahasa, mata gua fokus pandang ke bawah. Genggaman tangan gua eratkan hingga naik urat.

"uh! sombong!" getus lelaki tersebut sambil pergi ke tempat lain.

"huh baru tunjuk urat dah takut" kata gua dalam hati.

Kejadian macam ni boleh dikira biasa-biasa lagi bagi gua, sudah masak. Gua juga pernah disoal bergini sambil peha gua disentuh-sentuh. Babi, apa masalah lu? Makwe sebelah yang berpakaian skirt pendek peha menyerlah dan baju nampak ketiak tak cukup memuaskan nafsu lu ke woi!

Sekejap selepas itu,datang pula seorang lelaki Melayu, perut timbul atau nama mainstreamnya, buncit. Duduk disebelah gua sambil rokok ditangan. Gua dan dia berborak ringkas.

"adik buat ape sini? lari rumah ke?" tanya pakcik tu.

"tak,tertinggal bas je" jawab gua.

"pak cik buat ape dekat sini?" soal gua untuk merancakkan borak.

"Pak cik sesaje lepak, dekat rumah ada masalah dengan bini, bla bla bla bla bla " terang pak cik tu menceritakan hal rumahtangga yang gua sendiri tak ambil peduli,gua tanya 5 patah, tapi jawab bukan main lagi rancak.

"Jom la lepak kedai depan tu, minum-minum,pakcik belanja", gua tolak pelawaan pak cik tersebut mentah-mentah. Ahhh, gila apa gua nak melepak dengan orang yang gua tak kenal langsung. Faroq masih sedap tidur.

Selang beberapa minit setelah pak cik tersebut tidak putus asa mengajak gua ke restoran dihadapan, dia berlalu. Gua masih disitu, mata ralat memerhati keadaan sekeliling. Bilangan makwe berbaju kurung saling tak putus, satu pergi,satu datang.

Gua cuma dapat tidur ayam sebelum gua didatangi satu lagi susuk, lelaki berbangsa cina,kurus. Dia duduk sebelah macam susuk sebelum ini, dia tune perbincangan ape yang patut.

Dalam keadaan pukul 3 pagi, bersembang dengan orang yang tak dikenali memang lain macam rasenye. Tapi gua bersembang jugak, saje nak membunuh bosan. Dalam hati gua cemas juga kalau-kalau ada yang tak kena dengan orang sini, hari-hari gua baca dalam surat khabar pasal kes ini,kes itu. Sememangnya surat khabar telah berjaya menakut-nakutkan kita.

Baru berapa minit gua bersembang dengan cina ini, dia dah mula tunjuk perangai. Terjerit-jerit dalam pudu, gua malas la nak masuk campur. Tiba-tiba terjerit ni bukannya kepakaran gua, faroq bangun dan gua terus ke halaman luar pudu yang lebih hidup dari sebelah dalam.

Pong-pang-pong-pang, gua berjaya bersembang 4jam. tepat pukul 7 gua terus amik bas ke tanjong malim.

babi. Memang scene tidur di pudu ini antara hidup dan mati.