Oct 6, 2010

PERKAS (perjalanan ringkas)

Posted by

"Remember: the time you feel lonely is the time you most need to be by yourself. Life's cruelest irony." - Douglas Coupland.

Pengangkutan awam paling mainstream dekat Tg Malim ni adalah bus, no.2 jatuh dekat keretapi. Ada lebih kurang 3 syarikat bus beroperasi dengan disiplin untuk memastikan warga Tg Malim ke kuala lumpur dengan gembira, pak cik driver tersenyum lebar sambil pekene uniform syarikat, kadang-kadang harap je beruniform, bila pasang radio tak ingat dunia. Takpelah, mungkin pak cik tu driver utama rombongan sekolah, sebab tu dia suka suasana meriah.

Ahhh,lupakan drebar bas, dia takde dalam kisah perkas gua hari ni.
Perkas bukan benda baru dalam diri gua, selalunya gua akan ber-perkas seorang diri. Baru true ber-perkas. Tak-tak, sebenarnye rakan se-perkas gua sudah tiada, bukan mati. cuma, diaorang lebih seronok di belah sane, belah mane? haaa itu gua tak tahu.

Berbalik kepada cerita perkas, gua pernah ke kem pengakap berseorangan, ke petaling jaya yang gua tak pernah jejak, berseorangan dengan niat dihati untuk ber-art. Berbasikal di tanjung malim pukul 4 pagi, ahhh taklupa jugak ke shah alam dengan henset mati. Banyak lagi kes-kes perkas gua ni.

Satu je yang boleh gua konfemkan dalam sesi perkas ni, lu orang tak akan jumpe makwe super-hot, single yang luorang akan terserempak/ter-eksident dan dengan kuasa tuhan lu orang berkenalan, ape? macam cerita korea? lu nak kene paranawei dengan gua?!!

Oklah,gua pernah jumpa sekali sewaktu gua berpeleseran di kota kuala lumpur. itupun kalau lu nak ketegorikan cerita ni cerita makwe-makwe.

Jam menunjukkan 2pagi, kondisi moto kriss gua masih tip-top untuk lari dari polis kalau-kalau muncul. Tidak-tidak, gua tak merempit, cuma gua sesat sambil cuba menutup kepale yang tak berhelmet,polis mana mungkin faham keadaan gua mase tu. mustahil.

Sedang gua meniti lorong gelap sekitar CM, mata gua ternampak satu susuk tubuh di perhentian bas yang suram, duduk berseorangan sambil tangan giat bermain-main dengan rambut halus, sambil pekene kasut tumit tinggi dan skirt pendek dedah peha, mata mane tak tertarik?

Gua memperkemaskan kelajuan moto gua dan pertajamkan imbasan mata.
"macam jahanam lawa!" benak hati gua.

Susuk tersebut berdiri dan melangkah manja ke kawasan diterangi suluhan lampu jalan dan bulan,
pehhhh!

"WOI PONDAN TU WOI!" jerit member gua dari belakang.

Gua terus pandang ke depan dan cepat-cepat membetulkan nafsu.

"cilakak!!!" jerit nafsu gua yang telah ditipu.


Hmm... sebenarnye gua dah tersasul jauh dari topik yang gua nak ceritakan. kah kah kah
gua sambung esok-esok je la, gua tak larat nak menulis lepas penat menganjing usahawan fesbuk.

Kalau esok-esok gua punya fesbuk cakap nak beli kerate sukan bumbung boleh bukak tutup jangan terkejut sangat.