Jul 27, 2010

bukan selalu gua nak cerite-cerite kisah rakyat marhein yedak??

Posted by
tak karat lagi skill paint gua ni yek.
dari kiri;tempat kerja gua,ben gibbard,powerpop,reel big fish&oag


Sehari sebelum dapat gaji pertama antara saat-saat genting,bagi komrad-komrad yang baru nak rase berkerja.
Dengan memulakan hidup baru sebagai hamba kapitalis, kudrat serta penat kerja dihadiahkan dengan wang.Jumlah yang orang kata,kalau nak berkeluarga memang tak boleh hidup,tapi kalau buat belanje makwe,boleh tambah sayang. keparat punye peribahasa. 775rm adalah jumlah yang besar buat gua,600 gaji basic,100 elaun & 75 OT. Respon komrad kerja yang lain "awal-awal kerje memang la rajin".

Aim awal gua sudah semestinya yang moden,top,hip,&trendy, iPhone. Tapi disebabkan gua terlalu desperate & tak mampu mendengar alunan-alunan musik gampang buatan menstrem Malaysia,gua terus angkut Bluetooth Headphone,harge 400. Dekat tempat kerja gua,satu-satunya bunyi musik ialah dari radio,dan siaran yang paling kerap dipasang adalah MuzikFM & SinarFM (malam ahad ada carta ROCKKKKK DIIII SINARRRRRR,yes bunyinya sangat gampang) disebabkan gua punye tukang masak yang setting-setting radio tu,gua tak berani nak usik atau kondem.

Baru satu bulan dekat situ,gua dapat rase brotherhood gua terhadap musik-musik alternatif terhakis, tiba-tiba gua boleh bersiul lagu Adam Lembut.faking tak faking sehari 7kali ulang lagu ni,lagu yang top mase tu datang dari pek meggi...ops, maksud gua akedemik fantatsia.Ada kadang nya sesi karoke jugak berkumandang dari dapur, lagu yang wajib top volume adalah lagu Salim yang awal-awal tarik & lagu Pak Long-selagi ada rindu.

Gua syak ni adalah penindasan hak,tapi kalau gua bersuara pun nak buat ape? Bukan nya carta ROCKKKKKK DIII SINARRRR tu mampu letakkan lagu true rock dalam carta. tak habis-habis dengan lagu kisah cinta berakhir di pelamin,longkang mahupun dalam semak diiringi ketukan drum sekali sejam.

-bersambung,gua nak pergi kedai mamak dulu carik idea!