Jul 13, 2010

semalam yang mimpi dan pesta yamseng!

Posted by
entri kali ni,
entri yang agak dalam dan tiada fantasi.mungkin.

dunia jadi kucar-kacir,
makwe-makwe makin gelisah bukak wiki,search pasal (pemain) bola sepak-sepak,
dari ke flop Torres,ke rockstar Puyol.
Dari belah pakwe-pakwe,sume dah ready ayat-ayat panas membare-bare buat sang kawan yang bakal kalah,baju team dah perfume sejak semalam.

ahhhhh,klise,cliche.
bagi gua,gua sambut kecil-kecil.
Takde nak panggil makwe-makwe,buat dinner party ke,candle light sume.
cukup sekadar teh tarik. Tapi ini malam, gua set tempo high sikit, kalau layan dekat kedai mamak,kedai haji din masakkan seafood,dia tempo macam lagu-lagu jiwang.
Gua gerak bandar urban sikit dari tanjung malim ni,kot-kot team gua menang ade post-party ataupun berarak gune bas double dacker tu. PERGH!

Jam tepat pukul 1:00 pagi,gua dah kucar-kacir carik tempat nak layan final.
woi! gampang ape sume kedai full. baru pukul 1! time umumkan raye pun tak se-full ni. cilakak punye KL. Kebiasaan kalau macam ni alternatif nak tengok mesti secara am-nya menjadi gampang. Lepas gua tolak offer nak tengok sambil berdiri dan tengok depan komputer,gua pergi port dekat kedai makan cina. Botol Carlsberg dah tersedia atas meja,gua buat tak port.

game nak start lagi 10menet, datang seorang boroi berbangsa india + 2 lagi lagi kuncu bodyguard dia mungkin,
"boleh duduk dik?" ujar boroi.
gua pun kasi,takde nak kedekut sangat.
baru duduk 2menet dah mula melabon boroi ni.
gua buat tak dek,topik pun dah bosan. macam mane gua nak layan yedak?
biar dia cakap sorang-sorang. tapi ad satu topik yang best,cerite pasal pompuan,katenye pernah romen sama cina,melayu,india,omputeh.
PERGH!

final tahun ni biasa-biase je gua tengok,
balance.Cuma referee tu,gua memang dah tau dia mangkuk.
Dari segi tektik,gua tengok banyak gune fizikal, counter-attack pun agak jarang.
atau pun tektik paling gampang penah gua tengok, ball-possession tahap 70%.
Setiap team di beri peluang,tapi gagal.gagal.gagal. Kesian gua tengok Haziq,tak berbaloi pakai baju Belande.kahkahkah

si boroi sudah mula memekak-mekak,dengan 4 botol air arak yang dah habis ditegoknye,
"apasal luorang bising-bising? tak masuk pun, ini bola bukan macam Malaysia punys la",
ahhh,nak saja gua cakap, "habis lu konkkek bising-bising apasal?, ini PASSION la bugima",
tapi sebab pikiran gua yang tak 100% rebel dan peratus botol arak ke kepale gua adalah tinggi,gua diam kan aje.

game masuk puncak klimaks,tambahan 30menet,gua tengok Haziq dah mula ketar-ketar,nampak sangat belum cukup pengalaman tengok bola. Gua tenang tak tenang, teh tarik takde tenang pun dah lari jauh. moment akhir game, goal sulung dari inesta,kebodohan reff yang terserlah.

buat gua down.