Jul 9, 2010

dua proletar yang masih tak maju

Posted by
lokman,kutu yang satu-satunya "sambung" belajar dekat dengan tanjung malim.
dah seminggu gua tak jumpa dia,malam tadi jumpa,rambut dah serupa haram.
baru seminggu,gua syak lagi sebulan,mau jadi mat rempit,takpun ape-ape mazhab yang datang dari sekolah.

pukul 6pagi,waktu paling in kalau nak melepak ke kedai mamak,
waktu macam ni,mamak dia punye senyum kembang habis,dia punya service memang tip-top.lagi-lagi kalau air suam-suam-panas ni. PERGH!
bagi kaki minum top.10 dalam tanjung,tak sah kalau lepak mamak 2-3jam. tak true langsong!
orang yang selalu kucar-kacir bile lepak, orang yang ade makwe.
memang selalu peraturan dalam melepak,henset+makwe campak jauh-jauh.ni bagi tak menggangu konsintrasi untuk menjana idea-idea futuristik.

pongpangpongpang sembang,habis 5jam.ahhhhh,dekat-dekat waktu budak sekolah nak balik dah ni,tak manis pulak kalau tak dapat usya makwe-makwe sekolah yedak??
si kutu lokman ni port dekat rumah gua,ni nak mengelakkan balik rumah awal,tak pasal-pasal kantoi ponteng sekolah dengan mak dia.umur dah tua pun takut ponteng sekolah,bugima.
jam baru pukul 11,mate dah ngantuk.pukol 1 nanti kene keluar pulak,kalau tido memang mengundang bahaye.

"woi bosan ni,lu ade chess? chess?" ujar lokman.
cilakak,mangkuk ni memang sengaje buat gua masuk kancah sakit kepale.
lame jugak gua tak sentuh binatang chess ni,selalu main dengan komputer asik kalah,
chess ni permainan dia bosan,sebab queen (makwe) lebih hebat dari king (pakwe),tapi bila makwe dah mati,sume jadi kucar kacir. ni permainan prejudis dan memalukan terhadap kaum-kaum pakwe dunia!

gua ingat mamat yang bakal dapat STPM ni lagi genius dari gua,
sekali kene tapau 3-1!