Jul 31, 2010

road to ipoh part II

Posted by
Tengah pagi sebelum gerak ipoh,kutu bernama lokman dah hantar mesej siap-siap,"we grak bs0k r...ip0h", gua tak balas mesej tanda faham. Macam selalu-selalu,ayat mesti mau sedap,manis dan berperise sampai boleh ukir senyum nipis.

subuh-subuh gua dah mesej kutu ni,tak cukup mesej gua siap call. Tapi haram tak berbalas,kalau situasi macam ni jadi,harapan nak berjalan rancangan tu jadi 2%,itu ikut pengalaman gua la,taktau kalau-kalau sejak masuk sekolah dia join pengakap dan amal undang-undang no.1 pengakap. Gua turun mamak subuh-subuh pekene neskefe,performence neskefe subuh-subuh pun bawah sikit dari teh tarik je.

gua pun tunggu la kutu ni balas mesej gua subuh tadi,sampai ke-tengahari pun tak berbalas,gua amik langkah bijak,gunakan pengalaman gua. Gua terus tarik selimut,cuaca kat tanjung malim tengahari pun boleh tahan performence dia,matahari tercacak pun ada lagi sejuk-sejuk dia. Tengah sedap-sedap tidur,mesej kutu ni pun masuk "we..lu bleh grak ip0h s0rg2 x",gua pandang acuh tak acuh,gua teruskan tidur.

Gua bangun tidur pukul 11,kutu ni mesej lagi sekali "we chers..s0ry r s0rg pun xnk gerk ip0h..ak nk g nek bs pun duet xdo de", gua bace sambil senyum-senyum.
"tak sia-sia gua teruskan tidur gua"bisik gua. Ajak gua pergi,tapi takde duit?? kahkahkah
selamat tak ajak gua pergi kawin! gua balas mesej "takpe,gua dah biase kene tipu dengan lu ni".


notakaki; ilmu datang dari pengalaman,lu takkan dapat ilmu nak kesan penipu kalau lu tak pernah merase kene tipu atau jadi penipu.