Jul 15, 2010

gua serta kasut maha art

Posted by

Teringat jugak gua sama kenangan time beli kasut konverse ni, waktu umur-umur belum mumaiyiz dulu gua tak pernah ade kasut, cume kasut yang ala-ala onizuka tiger harge 20 ringgit beli dekat pekan tanjung & kasut sekolah. Kasut ala-ala onizuka tu gua buat pergi program motivasi dekat sub-urban KL. Tengah time rehat,gua pun pergi la konon-konon bersembang dengan orang kolompor ni,
"weh aku minat dengan kasut design macam ko ni,ape jename eh?" ujar seorang budak badan besar sambil tunjuk dekat kasut aku.

Gua tengok kasut dia dah macam brand-brand punye, time ni gua tak kenal lagi Adidas sama Nike, cukup la Kiko,itu paling kacip. takpun Cantona 7,baju sekolah abang-abang gua yang ade lambang MU. Gua tak kenal MU pun,tapi macam hebat jugak pergi sekolah ade lambang setan merah(logo Manchastee United).

"ni kasut mak gua beli,gua pakai je,asal? ni kasut fames dekat sini ke?" kembang juga ayat gua ni yedak?
"ape name nye?" tanye budak badan besar tu.
kucar-kacir jugak gua tercari-cari name kasut ni,tak tau pulak pasal kasut ni pun boleh buat jadi topik.
"rhinoserus" jawab gua.

Cilakak,
dalam hati tak pikir pun jename tu jename busuk woi!!
gua tengok dia gelak-gelak sambil senyum tipis,gampang.

Peristiwa mase gua angkut kasut konverse ni,bulan puasa,hari raye tak lari seminggu dua je.
Gua dengan kutu-kutu lain dah rancang awal,"shopping takde makbapak" adalah term yang paling 'in' mase ni, kalau dengan mak bapak, mesti gua tak dapat angkut kasut konverse ni,dan kutu-kutu lain dah rancang angkut t-shirt Avanged sebagai t-shirt raye.

Dalam otak gua dah terbayang-bayang kaki gua dalam dakapan kasut konverse, PERGH!
lagi-lagi ada makwe-makwe usyaa,PERGH!

kutu masing-masing dah dapat ape yang diaorang nak, feel beb.
tengah gua jalan pulang,gua pikir panjang...................................
gua dah dapat kasut,mane baju?seluar?songkok?selipa?
gampang! duit gua dah habis,beraya dengan kasut konverse je la gua tahun ni.
balik rumah,mak gua dah senyum nipis.

kasut konverse gua tersemat lagi sampai hari ni,
comot-comot sikit,tapi masih comel. kadang-kadang gua bawak pergi main futsal, last time gua sekor guna kaki kiri. kasut ni bantu. gua tahu. tapi semestinya gua tak bawak kasut ni untuk pergi pasar malam dekat tanjung,gampang ape budak-budak ni pakai kasut sebab nak pergi pasar?

mase gua balik rumah baru beli kasut ni,
adik gua menjerit "woi kasut jonas brader!"
gua down.