Jul 5, 2010

dulu zaman gua sekolah rendah,gua tak pernah beli buku latihan matematik 365muke surat pun gua tak fail math

Posted by
malam semalam gua terpakse men-tutuion-kan adik gua semate-mate untuk cari duit bagi gua meneruskan hasrat nak tengok World Cup dalam suasana urban-kotenporari-moden dekat KL kalau team pilihan gua masuk. Asik-asik gua layan world cup dekat tanjung malim ni dengan suasana family bahagia,bapak komen lebih-lebih,maknye hanye mengangguk. tak rock! lagi-lagi time goal,ade sembang pasal sekolah? pekajadah!

dalam banyak-banyak matepelajaran sekolah rendah,gua hanya mampu master satu je,
matematik, yang dulu mase sekolah banyaknye gua habiskan mase untuk tido. gua pun ragu-ragu kenape tak pernah nak ade slot untuk time tido, gua pun harap cikgu-cikgu tau macam mane nak tangani murid-murid yang suke tido ni, asyik-asyik suruh basuh muke,tak taraf cikgu la macam tu punye penyelesaian.

tajuk gua tu gua tuju tepat buat adik gua,
ape kejadah lu pegi angkut buku latihan matematik 300 muke surat,gua dulu sekolah rendah latihan buku tulis je. ahhhhh, gampang. ni kapitalis punye kerje la ni, takpun tepikal punya cikgu,nampak buku tebal-tebal sikit,konon isi ade baik.
cilakak.lu tengok durian,lu boleh tau isi dia ke? dahla takde tulisan bahase melayu,harap tajuk depan je bahase melayu,terkial-kial gua transelete, buat malu gua je.

hari ni kutu name awer dah berangkat sambung pelajar,tinggal gua sorang je yang terkial-kial tak sambung belajar lagi,kalau makwe-makwe sekolah tau,habis gua. diaorang tu harap je pegi sekolah,gua pergi mamak naik basikal pun dah buat senyum sinis,paranawei lu punye perut baru tau.

ayat-ayat tipikal gua buat awer "ade makwe lebih jangan makan sorang",
lebih kurang 5 orang jugak gua cakap macam tu, masing-masing takde perkembangan yang positif,gua syak tempat diaorg pelajar kurang pompuan.

notakaki;ini malam Oranje lawan.gua tengah kucar-kacir carik teman tengok bola.cilakak,tak best la tak boleh kutuk-kutuk.